SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Lenguajes de los poderes. Lemas y eslóganes institucionales en su capacidad de pensarnos ¿Y las universidades?Construcción de ciudadanías en sociedades con altos niveles de conflictividad y crisis a través de una iniciativa pedagógica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

PEREZ RAMIREZ, Fabián Alonso; PALACIO RIOS, Lizeth  y  HERNANDEZ ZULUAGA, Germán Darío. Considerations for the critical construction of the curriculum and didactics in Humanism. Ágora U.S.B. [online]. 2016, vol.16, n.2, pp.571-590. ISSN 1657-8031.

The components of a critical curriculum in philosophy, ethics, and religion, are considered, on the basis of a reflective approach to didactics and the curriculum. The results allowed to unveil three trends in curriculum designs: historicist, standardized and problematic, which guide the educational practices in Humanisms. Likewise, significant pedagogical experiences such as philosophical dissertation, public speaking meetings, the philosophy intercollegiate forum, the use of information and communication technologies applied to the ethical and religious education, are highlighted, all of which are associated with various didactic approaches.

Palabras clave : Critical Didactics; Critical Curriculum Octagonal; Humanism Committee.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )