SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Conducta agresiva en una muestra de estudiantes de tres colegios de la ciudad de Bucaramanga, ColombiaIntervención del espacio público: percepción ciudadana del grafiti en la ciudad de Ibagué, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Encuentros

versión impresa ISSN 1692-5858

Resumen

TRUJILLO, José Jesús  y  ROMERO-ACOSTA, Kelly. Variables that show bullying in a university context. Encuentros [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.41-54. ISSN 1692-5858.

In the current study a number of dimensions that determine the coexistence between peers, in a university context, are analyzed. In order to do this, we used the Conduct and Social Experiences in Class Questionnaire, which aims to identify students at risk for aggressive behavior or victimization so as to prevent bullying situations. This instrument was administered to four groups of psychology students, three groups from third semester and one group from fifth semester. The research found that groups with high level of prosocial behavior showed low levels of aggression and victimization. It was also found that most students who were victims were perpetrator too. These findings may interest to psycho-educational practice.

Palabras clave : Bullying; aggression; victimization; prosociality; university.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons