SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Relación entre las estrategias de aprendizaje y el rendimiento académico en estudiantes de educación básica primariaRepresentaciones sociales de los maestros sobre la familia y su rol en la escuela índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Encuentros

versión impresa ISSN 1692-5858

Resumen

GARCIA LIRIOS, Cruz et al. Reliability and validity of an instrument that measures electronic harassmentia. Encuentros [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.103-117. ISSN 1692-5858.  https://doi.org/10.15665/re.v14i1.672.

Cyberbullying has been considered as a problem of increasing dimensions in social networks because users supposed harassment by their contacts. In this sense, we conducted an exploratory study to test [X2 = 80.286 (36df) p = 0.000, GFI = 1.000, RMR = 0.000] ratios specified model from the review of five and fifteen research theories state knowledge with respect to the observed data. A nonrandom selection of 245 students at a public university in the State of Mexico was conducted to establish the normal distribution, reliability, validity, correlation, covariance structure and set of instruments that measured seven perceptual variables as determinants of cyberbullying. The results show that the interplay between perceptual variables made it possible to determine cyberbullying perceived control (β = 0.67).

Palabras clave : technology; social networking; perception; harassment; model.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons