SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número2Desafíos de la pedagogía vocal en la música comercial contemporánea índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de investigación e innovación en ciencias de la salud

versión On-line ISSN 2665-2056

Resumen

PHELAN, Louise. Vocal Pedagogy and the Alexander Technique: a reflection. Rev. Investig. Innov. Cienc. Salud [online]. 2021, vol.3, n.2, pp.128-135.  Epub 03-Dic-2021. ISSN 2665-2056.  https://doi.org/10.46634/riics.83.

This article is a reflection about the role of the Alexander Technique and its application and influence in vocal pedagogy. It is based on more than seventeen years of active teaching as a qualified Alexander Technique Teacher and as a professional singer, working alongside vocal pedagogues, teachers, students and professionals. Its objective is to reflect upon the role of body awareness, psychophysical and emotional consciousness, and wellbeing in the realms of vocal pedagogy and singing.

Palabras clave : Awareness; body-mind; psychophysical; Alexander Technique; pedagogy; wellbeing; integration; connection; freedom; voice; vocology.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )