SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número3Caracterización de trasplantados renales con donantes de criterios expandidosHemofilia adquirida en un anciano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acta Medica Colombiana

versión impresa ISSN 0120-2448

Resumen

MEJIA-RIVERA., ORLANDO. Literature and cinema in the training of doctors and medical humanities. Acta Med Colomb [online]. 2019, vol.44, n.3, pp.25-29. ISSN 0120-2448.  https://doi.org/10.36104/amc.2019.1274.

The use of literature and cinema to teach human values to medical students creates very important conceptual elements in the academic framework of medical humanities. Literary and film narratives allow students to generate an ethical, historical and epistemological reflection on the perspectives of medical practice and the doctor-patient relationship. In addition, it fosters in the students manifestations of solidarity, empathy and recognition of the human suffering of the sick. This article shows different thematic orientations and specific works that can help create and develop undergraduate courses in medical curricula. (Acta Med Colomb 2019; 44. DOI: https://doi.org/10.36104/amc.2019.1274).

Palabras clave : literature; cinema; medicine; ethical reflection; alterity; pedagogy.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )