SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número51Valoración de fuentes renovables no convencionales de generación de electricidad: un enfoque desde las opciones realesIntención emprendedora de estudiantes de educación media: extendiendo la teoría de comportamiento planificado mediante el efecto exposición índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Administración

versión impresa ISSN 0120-3592

Resumen

GARCIA-CABRERA, Antonia Mercedes; DENIZ-DENIZ, María de la Cruz  y  CUELLAR-MOLINA, Deybbi G. Emotional intelligence and entrepreneurship: possible enquiry lines. Cuad. Adm. [online]. 2015, vol.28, n.51, pp.65-101. ISSN 0120-3592.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.cao28-51.ieep.

Many research studies have attempted to identify the antecedents of entrepreneurial behavior and have tried to find them on the basis of rational criteria -Economic theory and resource-based view- that have overlooked the existence of non-rational criteria which are also behind this behavior. This work studies literature on emotional intelligence (EI) to explain why some individuals take entrepreneurial decisions and finds that research in this field is scarce, scattered, fragmented, and, in some cases, mixed or contradictory. In order to make progress in this line of research, empirical research supported on linear designs and based on more reliable triangular EI measuring techniques must be carried out.

Palabras clave : emotional intelligence; entrepreneurship; personality traits.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons