SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número51Inteligencia emocional y emprendimiento: posibles líneas de trabajoContribuciones de la institución educativa al postconflicto: Humanizarte, una propuesta pedagógica para la construcción de paz índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Administración

versión impresa ISSN 0120-3592

Resumen

OSORIO, Fabián Fernando  y  LONDONO ROLDAN, Juan Carlos. Entrepreneurial intention in middle and high school students: Using the exposure effect to extend the theory of planned behaviour. Cuad. Adm. [online]. 2015, vol.28, n.51, pp.103-131. ISSN 0120-3592.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.cao28-51.ieee.

The Theory ofPlanned Behavior (TPB) has been empirically tested in the creation of entrepreneurial intentions, above all, among university students of different cultural backgrounds. This article tests the TPB using a sample of middle and high school students in the city of Cali, Colombia, through a model with partial least squares and finds that the exposure to entrepreneurial activities has a positive effect on the determinants of entrepreneurial intention. This line of research can be continued with a longitudinal study that can bring extensive and more solid results in regards to cultural differences.

Palabras clave : Entrepreneurial intention; Theory of Planned Behavior; education; exposure effect.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons