SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número30Códigos éticos: análisis de la eficacia de su implantación entre las empresas españolas cotizadasEstrategias de exploración y construcción de significado utilizadas por estudiantes de educación básica durante la lectura de textos en formato hipermedial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

MUNOZ SANCHEZ, Esther. he socioeconomic context, perceiving the educational context and study time regarding the results of learning in higher education. Innovar [online]. 2007, vol.17, n.30, pp.31-46. ISSN 0121-5051.

This research was aimed at approaching the pedagogical dimension’s “black box” (i.e. analysing and understanding what happens during university students’ learning and teaching). It analyses part of the information extracted from the data obtained from a survey applied to a sample of students from the Universidad Católica S. Antonio. Students in the 02/03 course were taken as reference population, studying the pattern of some input and output (family income), process (satisfaction with the teaching, perception of the classroom setting, time spent studying, learning approaches) and product or output variables (academic performance) from which overall correlations were obtained between them, separated by gender and qualifications.

Palabras clave : academic performance at university level; educational input and output; educational production function; factorial analysis; correlation.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons