SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número40Efectos de la imagen corporativa en el comportamiento del consumidor: Un estudio aplicado a la banca comercialDel manejo de personal a la dirección de personas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

GONZALEZ-BENITO, Óscar; MARTINEZ-RUIZ, María Pilar  y  MOLLA-DESCALS, Alejandro. Determination of Optimum Prices in the Commercial Distribution Sector in Spain: Application of an Asymetrical Competition Approach. Innovar [online]. 2011, vol.21, n.40, pp.53-66. ISSN 0121-5051.

Bearing in mind the importance of price decisions in retail commercial distribution, in this research a decision model to maximize prices in the short-term is proposed considering that optimal prices affect and retail margins maximize overall category profits. Three main aspects describe the proposal: (1) it is based on an overall store perspective; (2) it incorporates market share models with logical consistency; and (3) it includes the role of the competitive category structure through an explicit modelling of asymmetrical effects between brands. Additionally, the consequences of eluding the asymmetrical competitive structure are evaluated through an empirical application.

Palabras clave : Price optimization; intra-category competitive structure.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )