SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número42Algunas reflexiones sobre mi trayectoria: comment publier et contribuer significativement dans un domaine de connaissanceTécnicas y herramientas de la calidad, experiencia en el modelo EFQM y proceso de formación de la estrategia. ¿Existe algún tipo de relación?: el caso específico de las empresas españolas de servicios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

FISK, Raymond P. Liberating services customers: The 21st century challenge. Innovar [online]. 2011, vol.21, n.42, pp.17-24. ISSN 0121-5051.

Liberating services customers is the business challenge of the 21st century. Many service organizations have organizational structures and processes that are better designed to control customers than to serve customers. Such structures and processes often result in poor services and sometimes they become disservices. Customers deserve to be liberated from such service structures and processes. Customers deserve better service! In this article, I examine four topics regarding liberating services customers. First, I explore a historical perspective on customers and on marketing. Second, I advocate enabling the customer century. Third, I explore customer co-creation and even technology-enabled co-creation. Fourth, I look at the implications of the customer perspective.

Palabras clave : Services marketing; customers; liberation; customer co-creation.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons