SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2¿Los Mejores Perfumes Vienen en Envases Pequeños?: Potencial de las Intervenciones Breves en el Contexto EducativoIndisciplina Instruccional y Convencional: Su Predicción en el Rendimiento Académico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

VIZCAINO ESCOBAR, ANNIA ESTHER; MANZANO MIER, MAYRA  y  CASAS CARDOSO, GLADIS. Construct Validity and Reliability of the Epistemological Beliefs Questionnaire on Mathematics in Secondary School Students. Rev. colomb. psicol. [online]. 2015, vol.24, n.2, pp.301-316. ISSN 0121-5469.  https://doi.org/10.15446/rcp.v24n2.43974.

This study developed the construct validity of the Epistemological Beliefs Questionnaire on Mathematics, translated and adapted from Walker's instrument (2007).A total of 2023 students from secondary schools in the central region of Cuba participated. Of these students, 51.2% were female, and 48.7% were male. The study confirms a model of beliefs about mathematics of four related dimensions following an asynchronous development and acceptable values of reliability. The goodness of fit indices (GFI=.97; CFI=.94; RMSEA=.03) for the model demonstrate the validity of the questionnaire's use of 18 items for measuring epistemological beliefs about mathematics.

Palabras clave : instrument validation; epistemological beliefs; mathematics; students; secondary school.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )