SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Encuentro de saberes: proyecto para decolonizar el conocimiento universitario eurocéntricoMovimientos, organizaciones sociales y acciones colectivas en la formación de profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

VELEZ VILLAFANE, Gerardo  y  HERRERA, Martha Cecilia. Contemporary politic formation: violent ecologies and memory pedagogy. Nómadas [online]. 2014, n.41, pp.149-165. ISSN 0121-7550.

From the perspective of the history of the present, the article examines the historiographical background, the ethical guidelines for the public use of history, and its formative value related to the place, object and practice of modern history teaching, as well as its relationship with the pedagogy of memory. This is presented as a form of ethical-political education aimed to break the persistency of violent ecologies that have characterized the political becoming of Latin America during the last two centuries.

Palabras clave : politic violence; politic culture; political education; memory pedagogy; history of the present.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )