SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2Alfabetismo transmedia: un análisis de la repercusión de las estrategias transmedia de The X-FilesEl “chico malote” y la “chica responsable”: modelos aspiracionales y representaciones juveniles en las teen series españolas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

ARIAS HERRERA, Juan Carlos. Face Blurring: Artistic Practices and the Issue of the Visibility of Victims. Palabra Clave [online]. 2019, vol.22, n.2, e2224. ISSN 0122-8285.  https://doi.org/10.5294/pacla.2019.22.2.4.

This article explores one of the most common strategies to make victims of the conflict in Colombia visible: exposing their faces. Based on Georges Didi-Huberman’s concept of overexposure, the effectiveness of this strategy is questioned with respect to various blurring practices that have tried to make victims invisible. In reinterpreting the notion of blurring, it seeks to show the power of thinking of the face as a multiplicity rather than as an identity matrix when it comes to spotlighting the violence that has affected thousands of people for decades.

Palabras clave : Victim; war victims; visualization; perception; arts; cultural exhibitions; face; erasure; collective memory.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )