SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Enseñanza de la investigación y epistemología de los docentesEvaluación del aprendizaje universitario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

ROA-ACOSTA, Robinson; CHAVARRO-AMAYA, Cielo Yesmith  y  GARCIA-SANDOVAL, Yenny. Training Biology Teachers Through Biotechnology. educ.educ. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.69-88. ISSN 0123-1294.

The article emphasizes the importance of introducing biotechnology as an initial and permanent part of the curriculum for training teachers in the field of biology, which is regarded as a discipline focused on the nature of the science and the needs of society. It is the result of a systematic bibliographic review, interpretation and analysis of conceptual elements concerning biotechnological knowledge and the training of biology teachers, from the standpoint of the complexity paradigm.

Palabras clave : Teacher training; teaching science; learning; teaching biology; biotechnology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons