SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Aproximación histórica al concepto de didáctica universitariaLa sociología relacional: una propuesta de fundamentación sociológica para la institución educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

CASTANO-DUQUE, Germán Albeiro  y  GARCIA-SERNA, Lucelia. A Theoretical Review of the Quality of Higher Education in the Colombian Context. educ.educ. [online]. 2012, vol.15, n.2, pp.219-243. ISSN 0123-1294.

In Colombia, the quality of higher education depends on the environment in each institution and, therefore, is perceived differently. Accordingly, it is necessary to analyze what this means, what the trends are and the challenges now being faced, including the discussion and controversy generated by the educational reforms that have taken place in Latin America. The goal, in this respect, is to frame policies on the quality of higher education from the standpoint of equity and social relevance.

Palabras clave : Education policy; education administration; higher education; educational system.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )