SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número8La indagación: un camino para desarrollar un contexto significativo de aprendizajeDesarrollo profesional de un facilitador a través de un estudio de grupo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

PRIETO CASTILLO, Claudia Yanive. Improving Eleventh Graders’ Oral Production in English Class through Cooperative Learning Strategies. profile [online]. 2007, n.8, pp.75-90. ISSN 1657-0790.

This paper aims to report on research carried out with eleventh graders at Colegio de Bachillerato Patria in Bogotá. The main objective of the research was to establish strategies to help students to improve their oral production in English. Instruments used to collect the data were: field notes, students’ and teachers’ surveys, students’ interviews and audiotapes recordings. Considering the data gathered, this research prompted a more cooperative environment among students in the oral process. Finally it was a way to motivate other teachers in the school to work with these kinds of strategies.

Palabras clave : Cooperative learning strategies; oral interaction; interaction activities; collaborative learning.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons