SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número8Una mirada al trabajo cooperativo desde la perspectiva de los profesores de colegios públicos que participan en un programa de desarrollo profesionalDiseño de un programa holístico de desarrollo profesional para docentes de inglés de primaria en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

VELANDIA MONCADA, Deissy Angélica. Tutorial Plan to Support the English Speaking Skill of an Inga Student of an Initial Teacher Education Program*. profile [online]. 2007, n.8, pp.121-130. ISSN 1657-0790.

This paper reports on a case study consisting of the implementation of a tutorial plan as a way to support the improvement of the speaking skill of an Inga indigenous student who had difficulties learning English as a third language. This study reveals the similarities of the learning process of the student to a traveler’s journey. On the way, the student asks his tutor for direction and support so he can get to the end of his journey on his own. Likewise, it is described and analyzed how the student was helped to improve his oral communication skill in a more natural and meaningful way through tutoring sessions that incorporated principles of autonomous and task-based learning.

Palabras clave : Tutoring; oral skills; autonomous learning; task-based learning.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons