SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número8Elaboración de una certificación lingüística para profesores de inglés en la escuela primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

HITOTUZI, Nilton. Some Relevant Aspects of the Constituents of the English Tone Unit for Formal Pronunciation Teaching*. profile [online]. 2007, n.8, pp.165-178. ISSN 1657-0790.

This paper is an attempt to provide evidence that the semantics of utterances can also be offered by intonation, and thus to point out some important aspects of the English intonation system for formal pronunciation teaching. Furthermore, on the assumption that this system plays a major role in aural/ oral communication, it argues for the necessity of long-term experiments on the applicability of David Brazil's Discourse Intonation approach with beginners. It nonetheless recognises that applying it to students in a foreign-language learning environment may pose a serious challenge for teachers whose mother tongue differs from the target language.

Palabras clave : Intonation system; formal pronunciation teaching; oral/aural interaction.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons