SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11Los usos y las funciones de los marcadores del discurso en la interacción en el aula de inglés como lengua extranjeraMejorando la pronunciación mediante el uso del karaoke en una clase de inglés para adultos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RODRIGUEZ FERREIRA, Claudia. Evaluation in the Teaching Practicum of the English Program at the Universidad de la Amazonía . profile [online]. 2009, n.11, pp.79-90. ISSN 1657-0790.

The following article summarizes the research study which sought to examine the process of evaluation in the teaching practicum of the undergraduate program in English language teaching at Universidad de la Amazonía , in Florencia, Caquetá , Colombia . The purpose of this project was to establish which evaluation paradigm promotes the professional development of the student teacher whilst inside the actual conditions of her/his work. The research process was based on participant, non- participant observations and interviews with a group of 17 student teachers and their counsellor. The results showed some features of the critical paradigm of evaluation that contributed to the professional development of the subjects involved in the practicum (student teachers and counsellor). It was also found that it is very important to encourage the formation of critical and progressive professionals .

Palabras clave : Critical evaluation; professional teacher development; teaching practicum; action research.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons