SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11La evaluación en la práctica docente del Programa de Licenciatura en Inglés de la Universidad de la AmazoníaForos de discusión en programas de aprendizaje mixto del inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RENGIFO, Andrés Roberto. Improving Pronunciation through the Use of Karaoke in an Adult English Class . profile [online]. 2009, n.11, pp.91-106. ISSN 1657-0790.

Students often have difficulty and experience lots of problems with pronunciation in English. This article is based on a research project which intended to show how students can improve their pronunciation through the use of karaoke in their English class. By using karaoke, the teacher designs activities and involves students to improve their pronunciation. Students' progress is analyzed in order to arrive at a conclusion of the effectiveness of the karaoke sessions. It is also shown that the karaoke classes offer a lot of fun and creativity while students cooperate with each other to achieve their pronunciation goals.

Palabras clave : Improving pronunciation; karaoke activities.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons