SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11Mejorando la pronunciación mediante el uso del karaoke en una clase de inglés para adultosPolíticas educativas y lingüísticas en Colombia: procesos de inclusión, exclusión y estratificación en tiempos de reforma educativa global índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CANTOR BARRAGAN, Diana Isabel. Discussion Boards as Tools in Blended EFL Learning Programs . profile [online]. 2009, n.11, pp.107-122. ISSN 1657-0790.

This paper reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the ALEX Virtual English program. It shows the main characteristics of discussion boards when used as a main activity in an EFL blended course. The study took place in the second semester of 2008 when the program was in the piloting stage and it illustrates the importance of the discussion board tool in the transition from face-to-face education to virtual education. The research followed the qualitative principles and shows the use given to discussion boards by some of the students of the program. Students' perceptions of the tool are registered as a description to give the reader the opportunity to develop her/his own perception on its use.

Palabras clave : Discussion boards; ALEX Virtual English program; autonomy; blended modality; teachers' accompaniment.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons