SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Integración de la cultura cafetera con la enseñanza del inglésEvaluación de idiomas en Colombia: un llamado a mejorar la formación y capacitación de profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

HIGAREDA, Sandra; LOPEZ, Georgina  y  MUGFORD, Gerrard. ¿Duermes mucho Tony?: Interpersonal and Transactional Uses of L1 in the Foreign-Language Classroom. profile [online]. 2009, vol.11, n.2, pp.43-54. ISSN 1657-0790.

Whilst communicative teaching approaches sanction, often grudgingly, the limited use of the students' first language (L1) in English Language Teaching (ELT), critical debate is now centred on a much more substantial and energetic role for the use of mother tongue in the language classroom. Justifications favouring the use of L1 currently range from ideological arguments to classroom teaching considerations. This paper contributes to this ongoing debate by examining how new generations of language teachers in Mexico are using the students' mother tongue, Spanish, not only as a pedagogical tool but to develop and reinforce interpersonal relationships in the language classroom in order to enhance the learning of English.

Palabras clave : First language; critical pedagogy; phatic communion.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons