SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2¿Duermes mucho Tony?: Usos interpersonales y transaccionales de la lengua materna en el aula de clase de lengua extranjeraExploración de las prácticas de los profesores para evaluar las habilidades de comprensión lectora en inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

LOPEZ MENDOZA, Alexis A  y  BERNAL ARANDIA, Ricardo. Language Testing in Colombia: A Call for More Teacher Education and Teacher Training in Language Assessment. profile [online]. 2009, vol.11, n.2, pp.55-70. ISSN 1657-0790.

Classroom assessment is an integral part of the language learning process and a powerful informed decision-making tool. Unfortunately, not many language teachers in Colombia are trained to make assessment decisions that will engage and motivate students and, as a result, enhance learning. In this article, we present the results of a study that examines teachers' perceptions about language assessment and the way they use language assessments in their classroom. The findings suggest that there is a significant difference in the perceptions that teachers have depending on the level of training they have in language assessment. Thus, we highlight the importance of providing adequate training in language assessment for all prospective language teachers in Colombia.

Palabras clave : Teachers' perceptions about classroom assessment; assessment use; assessment training.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons