SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Evaluación de idiomas en Colombia: un llamado a mejorar la formación y capacitación de profesoresLa conexión entre aprendizaje autónomo y la tutoría entre pares como apoyo a estudiantes de inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MUNOZ MARIN, Jorge Hugo. Exploring Teachers’ Practices for Assessing Reading Comprehension Abilities in English as a Foreign Language. profile [online]. 2009, vol.11, n.2, pp.71-84. ISSN 1657-0790.

This paper reports the findings of an exploratory study that aimed at identifying the assessment practices that English teachers have in the reading comprehension program at Universidad de Antioquia. Data collection included documentary analysis and interviews of 15 teachers and of the head of the program. Findings suggest diverse practices in assessing reading comprehension, the use of quantitative instruments to evaluate qualitatively, students' lack of familiarity with qualitative assessment practices, teachers' lack of familiarity with alternative assessment and teachers' concern for verification of achievement of learning objectives. Conclusions highlight the need to expand the teachers' assessment repertoire through in-service programs designed for the specificity of teaching reading comprehension skills.

Palabras clave : Foreign language reading; reading abilities; reading comprehension; assessment criteria; teachers' assessment practices.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons