SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2El inglés como idioma neutral en el marco de los estándares nacionales en Colombia: un elemento constitutivo de dominación en la educación en inglésMateriales para la enseñanza del inglés: la clave para promover ambientes efectivos de enseñanza y aprendizaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ALVAREZ VALENCIA, José Aldemar  y  BONILLA MEDINA, Ximena. Addressing Culture in the EFL Classroom: A Dialogic Proposal. profile [online]. 2009, vol.11, n.2, pp.151-170. ISSN 1657-0790.

Language teaching has gone from a linguistic centered approach towards a lingo-cultural experience in which learning a language goes hand in hand with the understanding of not only the target culture, but the learner's own culture. This paper attempts to describe and reflect upon a collaborative and dialogical experience carried out between two teachers of the Languages Program of Universidad de la Salle, in Bogotá. The bilateral enrichment of such a pedagogical experience helped the teachers to improve their language teaching contexts and prompted the construction of a theoretical proposal to enhance intercultural awareness. It also opened the way for the development of critical intercultural competence in fl (foreign language) learners.

Palabras clave : Interculturality; critical intercultural awareness; critical intercultural competence; dialogical process.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons