SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Creencias de estudiantes universitarios iraníes EFL e hindúes ESL acerca de las estrategias de lectura en L2Exploración de la enseñanza reflexiva en la práctica docente a través de la escritura informada de diarios y de discusiones grupales mediante blogs índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MUNOZ MARIN, Jorge Hugo  y  GONZALEZ MONCADA, Adriana. Teaching Reading Comprehension in English in a Distance Web-Based Course: New Roles for Teachers. profile [online]. 2010, vol.12, n.2, pp.69-85. ISSN 1657-0790.

Distance web-based learning is a popular strategy in ELT teaching in Colombia. Despite of the growth of experiences, there are very few studies regarding teachers' participation in these courses. This paper reports preliminary findings of an on-going study aiming at exploring the roles that a teacher plays in an efl reading comprehension distance web-based course. Data analysis suggests that teachers play new roles solving technical problems, providing immediate feedback, interacting with students in a non traditional way, providing time management advice, and acting as a constant motivator. The authors conclude that efl teachers require training for this new teaching roles and the analysis of web-based distance learning environments as an option under permanent construction that requires their active participation.

Palabras clave : Distance web-based learning; reading comprehension; efl; teachers' roles; technology.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons