SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2La escritura de guiones: una estrategia para mejorar las prácticas instruccionales de escrituraHacia un discurso para la crítica en la enseñanza de la lengua: análisis de representaciones socioculturales en medios de comunicación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RODRIGUEZ-BONCES, Mónica  y  RODRIGUEZ-BONCES, Jeisson. Task-Based Language Learning: Old Approach, New Style. A New Lesson to Learn. profile [online]. 2010, vol.12, n.2, pp.165-178. ISSN 1657-0790.

This paper provides an overview of Task-Based Language Learning (TBL) and its use in the teaching and learning of foreign languages. It begins by defining the concept of TBL, followed by a presentation of its framework and implications, and finally, a lesson plan based on TBL. The article presents an additional stage to be considered when planning a task-based lesson: the one of formal and informal assessment. The rubrics and a self-evaluation format appear as an additional constituent of any task cycle.

Palabras clave : Task-based learning; framework; teachers' roles; students' role.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons