SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Comprensión y tratamiento de los retos asociados a la disciplina en el aula de lengua extranjera en escuelas públicasExploración del conocimiento de las estrategias de expresión oral en inglés en estudiantes de los grados octavo y doceavo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

AYALA GONZALEZ, Gabriela et al. "Don't Tell My Father": Important Lessons Learned Through EFL Classroom Small Talk"No le digan a mi padre": lecciones importantes aprendidas a través de la comunión fática en el salón de inglés como lengua extranjera. profile [online]. 2011, vol.13, n.2, pp.73-84. ISSN 1657-0790.

All too often phatic communion is neglected in the English as a foreign language classroom or relegated to the level of formulaic language which merits little or no attention. In this article we argue that phatic communion plays an important role in establishing, developing and maintaining interpersonal relationships between teacher and learners which can be seen in terms of solidarity and supportiveness. Furthermore, small talk offers one of the few opportunities for students to engage in meaningful communicative interaction in the English as a foreign language classroom which is largely characterised by non-authentic language activities. Using classroom data, we attempt to show that teachers and students actively look for ways to enhance personal relationships as they boost the face of other interactants.

Palabras clave : English as a foreign language; interpersonal language; phatic communion.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons