SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Monitoreo de la conciencia metacognitiva y de la comprensión en la habilidad lectora de estudiantes iraníes de inglés como lengua extranjeraProfe: ¿Puedes ver lo que estoy diciendo?: Una experiencia de investigación con alumnos sordos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MORA PABLO, Irasema et al. Students and Teachers' Reasons for Using the First Language Within the Foreign Language Classroom (French and English) in Central Mexico. profile [online]. 2011, vol.13, n.2, pp.113-129. ISSN 1657-0790.

The present study explores the use of the first language in a context of foreign language teaching. This qualitative research presents the classroom practice and points of view of French and English teachers and students within a public educational institute in central Mexico using the techniques of questionnaires and semi-structured interviews. The results show that teachers and the majority of students perceive the use of the first language as positive and part of the teaching and learning process. A small number of students do not like the use of the first language in the classroom and prefer that their teachers use the target language only.

Palabras clave : First language use; qualitative research; students and teachers' points of view.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons