SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Razones de alumnos y maestros sobre el uso de la primera lengua en el salón de lenguas extranjeras (francés e inglés) en el centro de MéxicoEducación para el bilingüismo: español e inglés conectados desde el currículo hasta el salón de clase, y más allá índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

AVILA CAICA, Olga Lucía. Teacher: Can You See What I'm Saying?: A Research Experience with Deaf Learners. profile [online]. 2011, vol.13, n.2, pp.131-146. ISSN 1657-0790.

This paper reports a study carried out with eleven deaf volunteers who belonged to different academic programs at a Colombian public university but did not receive English instruction as part of their professional training. The main goal of the research study was to identify the effect of using Internet resources as support for the design and development of a blended English course for deaf university students. The data were collected by means of surveys, artifacts, logs and a recorded interview to understand what worked well for deaf students and what barriers could interfere with their English learning. The study revealed some insights into the learning process of deaf students and their preference for collaborative learning and tasks linked to visual media.

Palabras clave : Blended learning; deaf learners; English as a foreign language; English learning; Internet resources.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons