SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Educación para el bilingüismo: español e inglés conectados desde el currículo hasta el salón de clase, y más alláMejoramiento de la comprensión lectora de estudiantes de grado once mediante las estrategias de lectura de codificación de texto y organizador de doble entrada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

PERDOMO TORO, Jhonatan; RICO GONZALEZ, Ángela Milena  y  HUEPA SALCEDO, Nury Catherine. The Role that Socioaffective Practices Play in Third Graders' Autonomous Learning. profile [online]. 2011, vol.13, n.2, pp.163-179. ISSN 1657-0790.

In this article we describe and analyze how autonomous learning emerges in third graders' socioaffective practices as reconstructed in written narratives. Results were obtained by analyzing and reflecting on classroom observation, interviews and written narratives done by the students which let us appreciate different behaviors and reactions the students usually went through. This study shows that children are able to recognize and reflect on the causes and consequences of situations thanks to the use of different socialization forms implemented by their parents; those forms help them become aware of their duties and homework. It also makes evident that social interaction, with family as the main contributors, plays an important role in children's development of autonomy.

Palabras clave : Autonomy; socioaffective practices.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons