SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1La conciencia intercultural de estudiantes adolescentes al usar materiales con contenido cultural en la clase de inglésEl impacto de las diferencias regionales en las actitudes de docentes de primaria respecto a la alternancia de códigos por parte de los estudiantes en un distrito escolar del sur de Texas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GOMEZ R, Luis Fernando. Fostering Intercultural Communicative Competence Through Reading Authentic Literary Texts in an Advanced Colombian EFL Classroom: A Constructivist Perspective. profile [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.49-66. ISSN 1657-0790.

This article describes an action research experience carried out in an advanced English as a foreign language classroom of the language program at a university in Bogotá, Colombia, in 2010. The study proposes the inclusion of authentic literary texts in the English as a foreign language classroom through the implementation of four constructivist approaches as a means to develop intercultural communicative competence. Data were collected to show how those approaches engaged learners to read authentic literary short stories, to negotiate meaning, and to develop intercultural competence. It demonstrates that integrating language and literature in English as a foreign language not only constitutes a communicative reading practice, but the opportunity to construct cultural knowledge through social interaction.

Palabras clave : Authentic literary texts; constructivist model; dialogical approach; inquiry-based approach; intercultural communicative competence.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons