SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Uso de la metodología de estudio de casos para aproximarse a las concepciones de profesores de inglés sobre las estrategias disciplinarias en el aulaEl debate del inglés como lengua extranjera o como lengua franca: sensibilización de docentes de inglés como lengua extranjera hacia la enseñanza del inglés como lengua franca índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MUNOZ, Ana Patricia; PALACIO, Marcela  y  ESCOBAR, Liliana. Teachers' Beliefs About Assessment in an EFL Context in Colombia. profile [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.143-158. ISSN 1657-0790.

There is evidence that teachers' beliefs on teaching and learning exert an influence on the way they teach and assess learning, and on what students learn. Therefore, it is central that overt attention is devoted to the perceptions teachers have and how they influence teaching and learning. In this article we describe a study on teachers' beliefs about assessment, in general, and about the assessment systems used at a language center of a private university in Colombia. Surveys, written reports, and interviews were used to research the beliefs of sixty-two teachers. Results indicate a contradiction between what they say they do and what they believe, suggesting that teachers need opportunities for reflection, selfassessment and more guidance on formative assessment practices.

Palabras clave : Assessment beliefs; assessment tools; formative assessment.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons