SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1El debate del inglés como lengua extranjera o como lengua franca: sensibilización de docentes de inglés como lengua extranjera hacia la enseñanza del inglés como lengua francaEl uso de una bitácora o blog para guiar a estudiantes principiantes en el uso apropiado de los adjetivos cuando escriben descripciones en inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MENDEZ, Tatiana  y  GARCIA, Andrea. Exploring Elementary Students' Power and Solidarity Relations in an EFL Classroom. profile [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.173-185. ISSN 1657-0790.

This article derives from a critical discourse analysis study that reports the characteristics of elementary school students' power and solidarity relations in English as a foreign language classroom in Bogotá, Colombia, while we were doing our teaching English as a foreign language practicum. The study was based on theories of power and solidarity. The findings suggest that there are different forms of exercising power and solidarity in the classroom. Power can be resisted, challenged, or exercised by means of reproaches. Solidarity can take the form of taking sides to protect friends. These findings allow us to be aware of the complexities of the English language class.

Palabras clave : Classroom interaction; critical discourse analysis; EFL classroom; power relationships; solidarity relationships.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons