SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Comparación del uso de Internet entre docentes de idiomas en formación y docentes de otras áreas: educación a distancia frente a presencialEl impacto de materiales y tareas auténticas en el desarrollo de la competencia comunicativa de estudiantes en un instituto colombiano de idiomas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

HERRERA DIAZ, Luz Edith  y  GONZALEZ MIY, Darlene. Developing the Oral Skill in Online English Courses Framed by the Community of Inquiry. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.73-88. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.55957.

Over the last decade, the community of inquiry framework has proved successful for online learning experiences in diverse disciplines, although studies in the teaching of English as a foreign language arena are still scarce. In this vein, this article reports a preliminary study about the development of the oral skill in a Basic English online course, uncovering the relationship between the community of inquiry framework (with its three forms of presence: teaching, cognitive, and social) and some indicators of the oral skill. Findings, based on learners' perceptions, confirmed the existence of such framework and suggest that the teaching presence fosters grammar, accuracy, and vocabulary. Discussion of findings, limitations of the study and future possible research actions conclude this report.

Palabras clave : Community of inquiry; foreign language teaching-learning; online education; oral skill.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons