SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1El desarrollo de la habilidad oral en cursos de inglés online, enmarcados por la comunidad de indagaciónCambios lingüísticos y actitudes hacia el aprendizaje de lenguas en un programa virtual tándem para escritores principiantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CASTILLO LOSADA, César Augusto; INSUASTY, Edgar Alirio  y  JAIME OSORIO, María Fernanda. The Impact of Authentic Materials and Tasks on Students' Communicative Competence at a Colombian Language School. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.89-104. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.56763.

This article reports on a study carried out in a foreign language school at a Colombian public university. Its main purpose was to analyze the extent to which the use of authentic materials and tasks contributes to the enhancement of the communicative competence on an A2 level English course. A mixed study composed of a quasi-experimental and a descriptive-qualitative research design was implemented by means of a pre-test, a post-test, observations, semi-structured interviews, surveys, and diaries. The findings showed that the use of authentic materials and tasks, within the framework of a pedagogical project, had an impact on students' communicative competence progress and on the teaching practices of the experimental group teacher.

Palabras clave : Authenticity; authentic materials; authentic tasks; communicative competence; pedagogical project.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons