SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Cambios lingüísticos y actitudes hacia el aprendizaje de lenguas en un programa virtual tándem para escritores principiantesAprendizajes de la perspectiva de género en los escenarios para la enseñanza del inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ROBAYO ACUNA, Lina María  y  CARDENAS, Melba Libia. Inclusive Education and ELT Policies in Colombia: Views From Some PROFILE Journal Authors. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.121-136. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.61075.

This article reports on a study aimed at exploring inclusive policies in the teaching of English as a foreign language in Colombia, as evidenced in the articles published in the PROFILE Journal by Colombian authors. The use of the documentary research method and critical discourse analysis showed that some policies-mainly The National Program of Bilingualism and the Basic Standards for Competences in English as a Foreign Language-contain issues closely related to the logic of discriminatory and segregation attitudes in English language teaching. We hope that the results of our analysis will generate more interest in scholars to examine language policies and work further to eradicate inequalities in education.

Palabras clave : Bilingualism; foreign language teaching; inclusion; inclusive education; language policies.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons