SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Educación inclusiva y políticas para la enseñanza del inglés en Colombia: perspectivas de algunos autores de la revista PROFILELa educación ciudadana y los estándares básicos de competencias en el inglés como lengua extranjera: una reflexión crítica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MOJICA, Claudia Patricia  y  CASTANEDA-PENA, Harold. A Learning Experience of the Gender Perspective in English Teaching Contexts. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.139-153. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.56209.

Eighteen Colombian English teachers participated in a course with an emphasis on gender and foreign language teaching in a Master's program in Bogotá. This text describes the design, implementation, and the learning in this educational experience. The analysis of the course was based on a view of learning as a process of participation rooted in the praxis of English teachers' classrooms. This experience reveals that gender is a relevant category in the frame of English language teacher education as it provides teachers with tools from a broader social and educational perspective. This reflection also leads to implications for teachers' practices with a gender perspective.

Palabras clave : English teachers; gender and foreign language education; language teacher education; learning; participation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons