SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Textos multimodales en la formación docente en inglés en Chile: experiencias de formadores y estudiantes de licenciaturaContratación de docentes de inglés en un contexto de inglés como lengua extranjera: perspectivas de administradores escolares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CADENA AGUILAR, Roso Freddy; ORTEGA CUELLAR, Javier Hernando  y  CADENA AGUILAR, Albedro. Daily 6: An Approach to Foster Oral Fluency of English as a Foreign Language in Adolescents. profile [online]. 2019, vol.21, n.2, pp.30-44. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v21n2.71364.

This action research study aimed to examine the possible impact of the Daily 6 approach on the oral fluency in English of 13 adolescents. This approach (extension of the existing Daily 5™ framework) introduced a sixth step, “speak to someone”, to respond to the lack of oral fluency limiting participants’ overall speaking performance in English as a foreign language. Data were gathered through surveys, diagnostic and achievement tests, and recordings using VoiceThread™. The coding and a small sample hypothesis test for means analysis unveiled the significance of the Daily 6 approach to enhance oral fluency through technology. Results displayed gains in oral fluency (length of runs, silent pauses, length of pauses, filled pauses, and pace) and positive changes in attitudinal responses within a low-anxiety environment.

Palabras clave : Affective domain; Daily 5; oral fluency; teaching adolescents; VoiceThread™.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )