SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Contratación de docentes de inglés en un contexto de inglés como lengua extranjera: perspectivas de administradores escolaresPercepciones de estudiantes chilenos de pedagogía en inglés en relación a los beneficios y desafíos de los portafolios de escritura en inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

BENAVIDES JIMENEZ, Fabián  y  MORA ACOSTA, Yenny Lisbeth. Beliefs of Two Culturally Diverse Groups of Teachers About Intercultural Bilingual Education. profile [online]. 2019, vol.21, n.2, pp.63-77. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v21n2.72879.

This article provides an overview of the ideas that two groups of bilingual teachers from different contexts, one indigenous and the other Western, have about the concepts of education, bilingualism, and interculturality. Their opinions were gathered through focus groups, semi-structured interviews, and videos, and reviewed under light of what the theoreticians have pointed out regarding the three mentioned concepts. One important outcome was the enrichment of perspectives of both groups of participants, and a remarkable conclusion that refers to the similar perceptions both groups have regarding the concept of education. Further research should address how each community perceives its own educational model and how it can be complemented with the views of the other.

Palabras clave : Bilingualism; culture; education; minority groups.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )