SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Exploración de las representaciones del contexto de los estudiantes por medio del uso de canciones en inglés con contenido social“Profe, ¿Puedo hablar en español?” Una reflexión sobre plurilingüismo y translinguación en la enseñanza del inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RUBIN, Joan. Helping Teachers Promote Self-Directed Language Learning: Report of a Fulbright Scholar in Ecuador. profile [online]. 2019, vol.21, n.2, pp.145-153. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v21n2.75121.

Since Ecuador has determined that it wants to be fully bilingual in ten years, this paper describes the experience of a Fulbright Scholar at a university Language Center in Quito; one helping language teachers improve the language learning skills of their students. The theoretical framework for this work comes from Learner Self-Management (LSM) or Self-Regulation. The scholar details her experience teaching LSM concepts such as SMART goal setting, Task Analysis, Cognitive and Affective Strategies. She provides descriptions of what these language teachers consider the roles of the teacher and that of the learner to be and also what their most critical teaching issues were. She also briefly elaborates the history of the development of learner strategies and the value of metacognitive strategies and knowledge.

Palabras clave : Goal Setting; Learner Self-Management; Learning Strategies; Task Analysis.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )