SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2Una autoetnografía colaborativa acerca de ser profesores de inglés en formación dentro de la licenciatura de inglés¿Realmente el método de enseñanza de los idiomas ha muerto tal como lo han declarado algunos gurús de la enseñanza del inglés? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CASTILLO-NAVA, Diana Leslie  y  MORA-PABLO, Irasema. English Learning and Teaching at a Polytechnic University in Mexico: Towards Bilingual Education?. profile [online]. 2022, vol.24, n.2, pp.189-199.  Epub 06-Oct-2022. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v24n2.97530.

This study aims to examine the implementation of the sustainable international bilingual model at a polytechnic university in central Mexico. Drawing upon qualitative research, this instrumental case study explores teachers’, students’, and coordinators’ experiences with the aforementioned model. Data were gathered through semistructured interviews. Results show that participants consider the university has started a positive change, focusing on improving teachers’ and students’ linguistic abilities in English. However, they also acknowledge some challenges, such as a lack of teachers’ training, the context of the university, and teachers’ knowledge of the language. The data suggest that actions need to be taken to avoid the same poor results the national English programs in Mexico have had over the past years.

Palabras clave : bilingual education; English teaching; teacher training; university education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )