SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Codificación y análisis diferencial de los problemas de los adolescentes acogidos en centros de protección en EspañaTarea Cognitiva de Detección y Corrección de Errores en la Comprensión de Textos Narrativos en Niños de Básica Primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

BERMUDEZ-JAIMES, MILTON EDUARDO  y  SASTRE-GOMEZ, LUZ VIVIANA. False Belief and Semantic Language Development in Children Aged 2 to 4 Years. Univ. Psychol. [online]. 2010, vol.9, n.3, pp.849-861. ISSN 1657-9267.

We intended to explore and characterize the relationships between the development of understanding childhood theories of mind and the semantic development of language. We used three versions of the false belief task, programmed with Flash, and the Early Language Development Battery in order to assess semantic abilities in 116 children aged two to four years. Significant differences among ages were found for task performance, and positive associations between social comprehension and language development were found in two tasks. Results were interpreted through the interaction proposal by Wellman (1994).

Palabras clave : Children Theory of Mind; False Belief; Language; Semantic Development; Social Cognition; Children (2-4 years); Psychological Aspects; Language Acquisition; Verbal Ability.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons