SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número15Análisis ético de la publicidad de los créditos al instante en EspañaUna propuesta metodológica para el estudio del significado de la democracia en estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anagramas -Rumbos y sentidos de la comunicación-

versión impresa ISSN 1692-2522

Resumen

MAYA FRANCO, Claudia María. Ethical Analysis of Publicity Power Relationships within the Context of Control Societies: A proposal of a Perspective for the Analysis of the Virtual Interaction. anagramas rumbos sentidos comun. [online]. 2009, vol.8, n.15, pp.59-65. ISSN 1692-2522.

In order to surround a bit the dilemma between demonization or apology of mass media, this text proposes the Analytical of the power - conceptually elaborated by Michel Foucault, and focuses on the notion of Relations of power - as a perspective which allows some of the characteristics that re-dress the exercise of power, which take place from a virtual interaction. The scene of this reflection will be, in turn, the notion of Control Societies, as own configuration of contemporary societies.

Palabras clave : Power; virtuality; control; social networks; communication media.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )