SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número17Sistema de recomendaciones de contenidos multimedia para comunidades académicas en entornos de TDiMininet: una herramienta versátil para emulación y prototipado de Redes Definidas por Software índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Entre Ciencia e Ingeniería

versión impresa ISSN 1909-8367

Resumen

RODRIGUEZ, F. Six Sigma in a computer service company. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2015, vol.9, n.17, pp.56-61. ISSN 1909-8367.

Abstract This article initially introduces the improvement methodology of Six Sigma, its importance and enterprise-level application. Subsequently, a case is presented in the company Sysman Ltda through improvement projects, using as a diagnosis criteria The Colombian Award for Quality of Management; where strengths and opportunities for improvement are set out in the organization. Finally three projects aimed to improve the quality of the system, the response time to complaints and identifying training needs are proposed.

Palabras clave : technological innovation; research and development; workers participation; problem solving; project selection.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons