SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número26Soluciones Tecnológicas para la Prevención de Fraude y diseño de un Modelo de Prevención del Riesgo Transaccional para el Botón de PagoUna herramienta para el análisis de índices espectrales para la detección remota de vegetación y cultivos utilizando imágenes hiperespectrales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Entre Ciencia e Ingeniería

versión impresa ISSN 1909-8367

Resumen

TREJOS, O. I.. Analysis of comparative results in the learning of Programming in Systems Engineering from three models of group work. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2019, vol.13, n.26, pp.43-50. ISSN 1909-8367.  https://doi.org/10.31908/19098367.1158.

The target of this research is to find judge elements, using experiments in the classroom, where teachers could know the excellence model to conform effective teamworks for learning computer programming in the first programming course in Systems Engineering. To reach that we worked during 6 semesters and using three models: 4Q model, talent model and random model. We used observation, interaction, and dialogue, qualitative and quantitative results to find the target of this research project. The results show characteristics in the interactions inside the different models of groups. We concluded that it is possible to find an excellence model of teamwork depending on the specific course in computer programming.

Palabras clave : 4Q model; Computer programming; Learning; Random Model; Systems Engineering; Teamwork.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )