SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número62Rutas epistémicas y pedagógicas de la primera violencia en la enseñanza de las ciencias sociales: entre la memoria oficial y las otras memoriasViolencia, crisis del capitalismo global y juventud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

RODRIGUEZ AVILA, Sandra Patricia. Training teachers for present - A memory and learning of a recent history. Rev. colomb. educ. [online]. 2012, n.62, pp.163-186. ISSN 0120-3916.

This paper systematizes the teachers training experience intended to pedagogical research and practice, Political Education and Memory (FPMS) of Basic Education Degree with Emphasis on Social Sciences at Universidad Pedagógica Nacional. First, political education and social memory categories given by this research are shown. Second, the students' output is analyzed, and finally a balance of contributions by FPMS is given including its relationship with a teaching approach of the recent history and its potential for training teachers field during present times in Colombia.

Palabras clave : Memory; training teachers; teaching recent history; armed conflict in Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )