SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número63Miradas científico anormales a la infancia en situación de calle: José Gutiérrez o los imaginarios sociales modernos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

TAPIERO VASQUEZ, Elías. A meta-theory of a neo-systemic curriculum: A subjectivization of 21st century. Rev. colomb. educ. [online]. 2012, n.63, pp.289-309. ISSN 0120-3916.

From subjectivization, as an analysis category of the new criticism of informational capitalism, this article states the first metatheory formulated in the field of curriculum in Iberoamerica from a positivist and neopositivist referent still not unveiled by critical metatheory of curriculum neither by its source - the ideological critique or Ideologiekritik, constituent of the myth of neutrality of social sciences system, which might partially explain the dominance of positivism in education.

Palabras clave : Informationskritik; non-linear curriculum; counter-expert researcher-teacher; asystemic curriculum; neo-systemic curriculum.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )