SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número68Subjetividades docentes en la universidad pública colombiana. Comunidades de práctica a propósito de sus narracionesLa escuela como mecanismo de aculturación en la Araucanía durante el siglo XIX índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

TAPIERO VASQUEZ, Elías. Epistemological-Systemic Obstacle of the Colombian Educator Training System. Rev. colomb. educ. [online]. 2015, n.68, pp.267-291. ISSN 0120-3916.

The document, entitled Colombian Educator Training System and Policy Guidelines, recently published by the National Ministry of Education, includes likely structural systemic restrictions embodied in an eclecticism in which the critical training of educators was counteracted when the positive systemic emphasis dissolved it. Such an explanation corresponds to the informational, systemic and critical analysis category expressed by the author in the framework of an epistemological historicity of social studies as understood in epistemological historicity of systems in the West.

Palabras clave : Non-classical or non-linear sociology of knowledge; epistemological historicity of social systems; informational systemic criticism; educator training.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )