SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número70Aproximación causal al estudio de la deserción en la Universidad de Caldas. Periodo 2012-2014 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

RENGIFO CARPINTERO, John Alexis; PINILLO, Elena Maritza  y  DIAZ CAICEDO, Carmen Helena. The Paradox of Academic Space: To Discipline Without Discipline. Rev. colomb. educ. [online]. 2016, n.70, pp.341-359. ISSN 0120-3916.

This article is a problematization of contemporary school space in its seductive, instructional-informative, and commercial disciplinary function, to the extent that it does not appeal any longer to the former disciplining (repressive) action, to become a paradoxical space. This space is constantly violated by the student's narrative uniqueness. In this educational event the roles of teacher and student have been transformed by the logics of a digitalized world. What exists today is discipline without disciplining. But, what kind of discipline is imposed today?

Palabras clave : Discipline; academic space; cyberspace; digital world; informative seduction.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons